Centerpartiet tar ett hållbart helhetsgrepp på årets Pride

- I år tar vi ett helhetsgrepp på festivaldeltagandet, säger Tobias Alfredsson, ordförande för Centerpartiets nationella HBT-nätverk. Programmet är bredare och mer tillgängligt än tidigare år, men vad som är gemensamt för alla programpunkter som nätverket ordnar är hur vi skapar en hållbar situation för alla människor, oavsett om du är bög, flata, ”heteronormativt normal” eller vadsomhelst däremellan.

Centerrörelsen kommer också att delta i lördagens parad. Dessutom kommer det Nationella HBT-nätverket finnas på plats i Pride Park, och vår monter kommer att besökas av, förutom partiordförande Annie Lööf, bland andra Gunilla Hjelm, ordförande för Sveriges största politiska kvinnoförbund, Centerkvinnorna, Anna Sandström, förbundsordförande för Centerstudenter och Hanna Wagenius som leder Centerpartiets ungdomsförbund.

- Syftet med deltagandet i festivalen är att visa på hur liberala lösningar och förslag kan leda till en långsiktigt hållbar utveckling i samhället. Lyckas vi inte förvalta den grund och utveckla det samhälle där alla får vara med och bidra med sin egna unika förmåga, då riskerar Sverige att förlora ledartröjan som jämlikt land, avslutar Tobias Alfredsson.

En rad seminarier kommer också att ordnas, både i tältet och inne i Pride House. För mer information, kontakta Johan Kling, pridesamordnare på Centerpartiets riksorganisation på telefon 073-143 29 36.

• stockholm pride 2012
  • stockholm pride
  • hbt
  • hbtq

Centerpartiet står för lösningar som är långsiktigt ansvarsfulla för att skapa en hållbar politik för framtiden. Vi vill också öka människors frihet, för vi är övertygade om att lösningar som bygger på att människor bestämmer själva är mer hållbara än de som bygger på detaljstyrning.