Centerpartiets Kristina Yngwe gjorde EU:s bästa liberala kampanj

Kristina Yngwe från Ystad, riksdagsledamot för Centerpartiet, har idag vunnit pris för bästa liberala kampanj till Europaparlamentet. Priset delas ut av ALDE, det liberala europeiska parti som Centerpartiet och Folkpartiet tillhör i Europaparlamentet, och ges till den kandidat som gjort den mest framgångsrika kampanjen men inte lyckats ta sig hela vägen till Europaparlamentet.

- Det är så klart väldigt roligt att med min allra första personvalskampanj bli utsedd till den som haft Europas bästa liberala kampanj. Det har varit ett omtumlande år, så detta känns som ett perfekt avslut och som en bra inspiration inför det stundande nyvalet, säger Kristina Yngwe.

Juryns motivering lyder:

”For running a European elections campaign wich, in less than 10 months, established her name in Swedish politics and launched her next campaign for national parliament resulting in her election, the 2014 LeaDeR in this category is Kristina Yngwe of the Swedish Centre party.”

Kontakt:

Kristina Yngwe, Riksdagsledamot