Emil Källström om att regeringens jobbpolitik sågas av KI - igen

Idag presenterades en ny konjunkturrapport från Konjunkturinstitutet. Rapporten slår bland annat fast att effekten av regeringens föreslagna politik leder till mellan 15 000 - 20 000 färre sysselsatta. Centerpartiets ekonomiskpolitiska talesperson Emil Källström kommenterar KI:S rapport.

- Idag har vi fått ytterligare ett expertutlåtande som visar de negativa effekterna av regeringens jobbpolitik. Konjunkturinstitutet har granskat effekterna av regeringens föreslagna politik och konstaterar att den kommer att minska antalet sysselsatta med mellan 15 000 – 20 000 personer. Stefan Löfvens så kallade jobbagenda leder alltså till färre jobb, säger Centerpartiets ekonomiskpolitiska talesperson Emil Källström.

- Att regeringens politik leder till färre jobb är snart lika säkert som att det regnar på midsommar. Om regeringen vill behålla ett uns av trovärdighet måste de lyssna på sina egna experter och välja väg. Antingen skrota sitt arbetslöshetsmål eller skrota sin nuvarande jobbpolitik, avslutar Emil Källström.

Kontakt: Centerpartiets pressjour 08-23 43 20

• ekonomi