Federley CUFs EU-parlamentskandidat

Under lördagen samlades Centerpartiets Ungdomsförbund till förtroenderåd i Borlänge. Vid förtroenderådet behandlades bland annat ett EU-program och CUF utsåg sin huvudkandidat inför EU-parlamentsvalet. Ett enhälligt förtroenderåd valde Fredrick Federley, förbundsordförande, till sin kandidat. En nomineringsprocess och omröstning hölls via ungdomsförbundets hemsida. Förbundsstyrelsen förordade den kandidat som vann omröstningen. Nu lämnar ungdomsförbundet sin nominering till Centerpartiet. En medlemsomröstning kommer att hållas i partiet och listan till EU-parlamentet fastställs i början på nästa år. - Jag vill jobba stenhårt med miljöfrågorna, riva tullmurar och att rensa upp i EU-träsket, säger Fredrick Federley. Jag är stark europavän men det får ta och bli någon ordning på hur vi arbetar i Europa. Vi ska samarbeta om det som gynnar medborgarna och det ska vi göra på ett demokratiskt sätt. Det är hög tid för ett federalt och därmed demokratiskt Europa. Ett Europa med rätt fråga på rätt plats. Ofta är rätt plats annan nivå än den europeiska. Det är enorma men spännande utmaningar.