Finns svaren på industrins utmaningar i Gnosjöregionen?

Imorgon, fredag den 8e juni, besöker Centerpartiets industripolitiska arbetsgrupp Gnosjöregionen. Gruppen, som består av riksdagsledamöterna Per Åsling och Helena Lindahl samt företagaren och ledamoten av Centerpartiets partistyrelse, Torbjörn Egerhag, kommer att besöka ett flertal företag för att samtala om hur vi kan skapa en hållbar svensk industripolitik.

De kommer bland annat att göra nedslag hos Volvo CE i Braås och Polymega i Lagan.

Program 8/6:

08.30 – Volvo CE, Braås

11.30 – Polymega, Lagan

13.30 – High Chaparral, Hestra

15.30 – Clean Oil Technology, Anderstorp

Media är välkomna att medverka under hela dagen. För frågor och anmälan kontakta Centerpartiets pressjour 08-23 43 20, eller Roger Björkbacka 08-502 518 32.

Välkomna!

Centerpartiets industripolitiska arbetsgrupp leds av ordförande Per Åsling, riksdagsledamot från Jämtland med mångårig erfarenhet av företagande och industri. Gruppen arbetar, på uppdrag av Centerpartiets partiledning, med att bredda Centerpartiets företags- och industripolitik och har under det senaste halvåret rest runt i Sverige för att besöka företag, akademi, entreprenörer och andra aktörer som är viktiga för svensk industri. Gruppens arbete kommer att presenteras i en rapport under slutet av sommaren.