Fredrick Federley anmäler polsk ledamot efter rasistiska uttalanden

Centerpartiets Europaparlamentariker Fredrick Federley har idag, under debatten om ungdomsarbetslösheten i Europa, hört den polska ledamoten, Janusz Korwin-Mikke, uttrycka sig på ett grovt rasistiskt och djupt kränkande sätt kring människor som rör sig över de europeiska gränserna för att söka arbete.

Fredrick Federley har efter dagens debatt, via ett formellt brev till Europaparlamentets talman, anmält den polska ledamoten och efterfrågat repressalier mot densamma.

Fredrick Federley skickade följande brev till parlamentets talman Martin Schulz:

From: FEDERLEY Fredrick
Sent: 16 July 2014 17:09
To: SCHULZ Martin, President
Subject: Regarding the comments by MEP Janusz Korwin-Mikke in the chamber today

Dear Mr President,

In today's debate on Youth Employment (around 11 o'clock), in which I took part, Mr Janusz Korwin-Mikke of the Non-attached members made highly offensive, racist remarks. His comments were, I believe, in clear violation of Rule 11 of this parliament's Rules of Procedure which states that "Members' conduct shall be characterised by mutual respect" and the values on which the Union was founded.

Could you please let me know if you intend to assess Mr Korwin-Mikke's behaviour and if you are prepared to introduce sanctions against him for these racist remarks?

Best regards,

Fredrick Federley MEP

För fler kommentarer kring händelsen kontakta Fredrick Federley via 070-669 73 82 alternativt Centerpartiets pressjour, 08-23 43 20

• politik