Karlstad står värd för Centerpartiets partistämma 2013

Pressmeddelande  •  2012-05-09 15:50 CEST

Karlstad CCC erbjuder moderna och ändamålsenliga lokaler och Karlstad med omgivning lämpar sig väl för ett evenemang av en partistämmas storlek. Centerpartiet i Värmland har också varit en väldigt positiv kraft som vägt tungt i partistyrelsens beslut att förlägga stämman till just Karlstad.

-          Centerpartiet i Värmland har verkligen visat en fantastisk inställning till att stå som arrangörer. Jag ser verkligen fram emot att ta avstamp mot valrörelsen tillsammans med hela Centerrörelsen när vi ses i Karlstad. Där ska vi fortsätta den förnyelse som vi påbörjade i Åre och staka ut en långsiktigt hållbar politik som kan ta Sverige in i framtiden. Säger Annie Lööf, partiledare för Centerpartiet.

-          Otroligt roligt att Centerpartiets uppstart inför valet 2014 sker i Karlstad och Värmland. Värmland är ju ett Sverige i miniatyr och det känns bra att det är här vi ska slå fast politiken för hur hela Sverige ska kunna utvecklas och Centerpartiet växa, säger Henrik Lander, kommunalråd i Karlstad.

Stämman äger rum mellan den 19-22 september 2013.

Kontakt: Centerpartiets pressjour, 08-23 43 20

På Bilden ovan frv: Daniel Bäckström, distriktsordförande, Annie Lööf, Partiledare, Henrik Lander,Kommunalråd i Karlstad, och Mattias Nord, VD på Karlstad CCC

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom