Michael Arthursson ny partisekreterare för Centerpartiet

Centerpartiet har idag utsett Michael Arthursson till ny partisekreterare. Arthursson tillträder den 1 januari 2011 och efterträder Anders Flanking som valts in som ny riksdagsledamot från Göteborg.
Under valrörelsen 2010 var Michael Arthursson kampanjledare för Centerpartiets nationella valkampanj. Arthursson har en lång bakgrund i centerrörelsen, och var under 1990-talet ordförande för Stockholmscentern och gruppledare i Stockholms stadshus. Under 2000-talet har Arthursson varit verksam som företagare och organisationskonsult.

- Michael Arthurssons uppgift blir att ge ny kraft till Centerpartiets förnyelsearbete, både politiskt och hur vi möter väljarna. Här kommer Michaels erfarenheter från näringslivet att vara värdefulla, säger Maud Olofsson, partiledare för Centerpartiet.

- Jag vill vara med och stärka Centerpartiet som ett ledande idéparti i Sverige. Valdebatten 2010 var sorgligt idéfattig och handlade mest om maktfrågor. Centerpartiet har kraften att utveckla en liberal agenda för hela Sverige, säger Michael Arthursson.

I det fortsatta arbetet med Centerpartiets förnyelsearbete kommer Michael Arthursson att arbeta nära Malin Nordstrand som nyligen utsågs till ny chef för Centerpartiets riksdagskansli. Nordstrand kommer närmast från Centerpartiets samordningskansli i statsrådsberedningen, där hon arbetat med justitie- och miljöfrågor.

För mer information vänligen kontakta:
Johanna Martin, pressekreterare hos Maud Olofsson, 070-206 75 62
Peter Svensson, presschef Centerpartiets Riksdagskansliet, 070-633 07 99
Centerpartiet är ett liberalt parti med fokus på företagande och miljö. Partiet är en del av Alliansen med fyra ministrar i regeringen. I riksdagen har Centerpartiet 23 ledamöter. Maud Olofsson är Centerpartiets partiordförande samt Sveriges närings- och energiminister. Läs mer om Centerpartiet på www.centerpartiet.se

• Partier, rörelser