Ny chef för Centerpartiets riksdagskansli

Malin Nordstrand blir ny chef för Centerpartiets riksdagskansli. Bengt Falemo som har varit kanslichef sedan 2006 har utsetts till politisk sakkunnig och biträdande chefsförhandlare i Centerpartiets samordningskansli i statsrådsberedningen.

Malin Nordstrand kommer närmast från Centerpartiets samordningskansli i statsrådsberedningen, där hon arbetat med justitie- och miljöfrågor. Hon var 2004-2006 sakkunnig i Centerpartiets riksdagskansli.

Bengt Falemo kom till Centerpartiets riksorganisation som utvecklingschef år 2000 efter några år i näringslivet. Han arbetade 1992-1994 åt den dåvarande Bildtregeringen och var 2004-2006 Centerpartiets representant i den så kallade äntringsstyrkan som förberedde Alliansregeringens tillträde 2006.

- Bengt Falemos gedigna bakgrund på ledande befattningar i Centerpartiet samt tidigare tjänstgöring i regeringskansliet kommer att vara värdefulla i hans nya roll. Malin Nordstrand kommer till befattningen som kanslichef med erfarenheter som är värdefulla för riksdagsarbetet i en ny parlamentarisk situation, säger Roger Tiefensee, Centerpartiets gruppledare i riksdagen.

_______________________
För mer information:
Centerpartiets presschef Peter Svensson 070-633 07 99

Centerpartiet är ett liberalt parti med fokus på företagande och miljö. Partiet är en del av Alliansen med fyra ministrar i regeringen. I riksdagen har Centerpartiet 23 ledamöter. Maud Olofsson är Centerpartiets partiordförande samt Sveriges närings- och energiminister. Läs mer om Centerpartiet på www.centerpartiet.se

• Partier, rörelser