Påminnelse: Ett samtal om långsiktighetens plats bland alla opinionsmätningar, 5/7 kl. 15-17

Centerpartiets idéprogramsgrupp arbetar under 2012 med att ta fram ett nytt idéprogram - Framtidsbygget. Centerpartiet har målet att vara Sveriges öppnaste parti och Alliansens idémotor. Grunden för Framtidsbygget läggs därför i en wiki, där vem som helst har möjlighet att påverka under dess framväxt innan det slutgiltiga förslaget antas på Centerpartiets stämma, våren 2013.

Gruppen jobbar också med att på olika sätt försöka stimulera idédebatt i stort. Som ett led i arbetet hålls ett idépolitiskt samtal torsdag den 5/7 under Almedalsveckan som tar sin utgångspunkt i frågan finns det fortfarande plats för idéer i politiken?

Deltagare:

Sven-Olof Bodenfors, legendarisk reklamguru från västkusten, som bland mycket annat startade en av Europas mest ansedda reklambyråer, Forsman och Bodenfors.
Anna-Lena Lodenius, debattör och författare.
Daniel Grahn, chefredaktör och ansvarig utgivare på tidningen Dagen. Skriver och tänker om ledarskap, media och kyrka.
Karl-Erik Olsson, före detta jordbruksminister, före detta europaparlamentariker och högst nuvarande ordförande för Sveriges Pensionärsförbund.
Sofia Mirjamsdotter, en av våra mest kända experter på sociala medier, journalist, sajtgrundare och tidskriftsgrundare.   Samtalet leds av Centerpartiets partisekreterare Michael Arthursson.

Plats: Clarion Hotel Wisby (lokal: Matsalen), Strandgatan 6
Tid: Torsdag 5 juli 15.00-17.00 (Inleds med mingel, samtalet börjar 15.30)

Lättare förtäring kommer att erbjudas, ingen föranmälan krävs.

Kontakt:

Carina Lundgren, politiskt sakkunnig 070-101 55 95