Pressinbjudan: Centerpartiet i Sundbyberg presenterar 600 klimatsmarta bostäder för unga

Tisdagen den 18 februari klockan 11:00 presenterar Centerpartiet i Sundbyberg ett förslag att bygga 600 klimatsmarta bostäder för unga. Utöver dessa tillkommer 160 tvåor och 80 treor. Totalt 840 bostäder.

Projektet presenteras tillsammans med representanter från Centerpartiets Ungdomsförbund, Centerstudenter, arkitektbyrån Stadsliv AB och Sveriges Träbyggnadskansli.

- Sundbyberg har drygt 4 000 ungdomar i åldern 18-25 år, men det är väldigt få av dem som ens får chansen att kunna bo kvar i sin hembygd. I dagsläget bygger Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag Förvaltaren 20 ungdomslägenheter om året, vilket är långt ifrån behovet. Vi vill därför ta krafttag för att ge unga sundbybergare chansen till ett eget boende, oavsett om de arbetar eller studerar, säger Stefan Bergström, kommunalråd för Centerpartiet i Sundbyberg.

Dag och tid: tisdagen den 18 februari klockan 11:00
Plats: Sundbybergs stadshus, Östra Madenvägen 4