Välkommen till ett seminarium om Centerpartiets jubileumsbok ”100 år av handlingskraft”

Med anledning av Bondeförbundet/Centerpartiets 100-årsjubileeum håller vi ett seminarium och presenterar vår jubileumsbok ”100 år av handlingskraft”.

Tid: Onsdag den 1 december kl. 13.00 - 14.00
Plats: Riksdagen Ledamotshuset L4 – 17

Jubileumsboken ges ut på Jengels förlag, Östersund, www.jengel.se

I panelen medverkar:
Lotta Gröning, journalist och krönikör i Expressen, har skrivit boken om Bramstorp i statsministersviten.
Olle Svenning, ledarskribent på Aftonbladet, har skrivit boken om Fälldin i statsministersviten.
Johan Hammarqvist, politisk chefredaktör på Norra Skånes Tidningar, tidigare pressekreterare på Centerpartiet.

Moderator: Magnus Andersson, förbundsordförande CUF

På plats finns även bokens redaktion och skribenter:
Mailis Dahlberg, huvudredaktör, Thomas Korsfeldt, Håkan Larsson, Emelie Löthgren, Anders Flanking, Lennart Levi och Carl-Erik Nilsson.

Föranmäl ditt deltagande senast den 26 november till mailis.dahlberg@riksdagen.se
Boken har ett utpris på Jengels på 395 kronor. Specialpris inför seminariet 150 kr/st. Maila er beställning till mailis.dahlberg@riksdagen.se

Boken finns för avhämtning på Riksdagskansliet från den 25 november.

Välkomna!
Centerpartiet är ett liberalt parti med fokus på företagande och miljö. Partiet är en del av Alliansen med fyra ministrar i regeringen. I riksdagen har Centerpartiet 23 ledamöter. Maud Olofsson är Centerpartiets partiordförande samt Sveriges närings- och energiminister. Läs mer om Centerpartiet på www.centerpartiet.se

• Partier, rörelser