Veckans Affärer har rankat Sveriges supertalanger: Annie Johansson på plats 20

Veckans Affärer har rankat Sveriges 101 hetaste supertalanger. Centerpartiets riksdagsledamot Annie Johansson är med sin 20:e plats politiker nummer två på listan. Citat av Annie Johansson ur artikeln: "Politik är som att driva företag. Jag har en affärsidé. Därifrån får jag mina kunder, väljarna, och nu gäller det att leverera medan jag har förtroendet. Det är viktigt att kunna kommunicera det jag gör. På något sätt säljer man sig själv." "Om jag blir statsminister eller chefsåklagare vet jag inte idag, men jag har en bestämd uppfattning att jag vill vara i en ledarposition där jag kan påverka." Temanumret om Supertalangerna har föranletts av en undersökning bland arbetsgivare om svårigheterna att rekrytera och behålla dessa människor, som ofta hellre väljer att gå sin egen väg. Hela listan finns att läsa på: http://ekonominyheterna.se/va/magasin/2007/08/supertalangerna/index.xml För mer information kontakta: Annie Johansson, riksdagsledamot, 070-829 75 22 Charlotta Eriksson, pressekreterare, 070-617 42 12