Centiro - tredje bästa arbetsplatsen i Europa

Centiro från Borås tar plats som bästa svenska företag med en tredjeplacering i kategorin 50-500 anställda när listan över de bästa Europeiska arbetsplatserna presenterades för 2013. Priset delades ut under galan Great Place to Work European Awards, som i år hölls torsdagen den 27 juni i Dublin.

Centiro har under de senaste fyra åren legat på topp-tre över bästa arbetsplatser i Sverige, med en förstaplacering 2011.

“Vi har utvecklat ett lyssnande ledarskap och en stark kultur där vi satt människan i centrum i kombination med stark integritet och fokus på långsiktiga resultat. En kultur med mycket hjärta och stark ryggrad ger både ett bra klimat men också prestationer utöver det vanliga”, säger Centiro´s VD Niklas Hedin leende.

“Det är skillnad på ett Nice Place to Work och ett Great Place to Work. Det handlar inte bara om ett trevligt klimat - vi sätter våra kunder och affärsmässiga resultat högt på agendan. Frågan om en god företagskultur är uteslutande en affärsstrategisk fråga hos oss - det är redskapet för att lyckas långsiktigt. Formeln vi har hittat bekräftas nu både av marknaden som ger oss mer att göra och av vår topp-placering som en av Europas bästa arbetsplatser”, säger Niklas Hedin.

Att bli utsedd till en av Europas bästa arbetsplatser är en följd av ett långsiktigt arbete på Centiro. Ett arbete som bygger på idéer som funnits med från starten för 15 år sedan. Fokus för företaget är att skapa en arbetsplats där människor trivs, vill stanna kvar och utveckla sin fulla potential. På Centiro ser man till helheten hos en anställd, och värdesätter långsiktiga relationer med såväl medarbetare som kunder och samarbetspartners. Det är några av de gemensamma nämnarna för de arbetsplatser runt om i världen som belönats med Great Place to Work.

Kontakt Centiro:
Niklas Hedin, VD, 0705-12 89 00 niklas.hedin@centiro.com

Kontakt A Great Place to Work Institute:
Maria Grudén, VD 08-562 00 481 mgruden@greatplacetowork.se

Great Place to Work Great Place to Work® Institute, Inc. är ett undersöknings- och managementkonsultföretag, med huvudkontor i USA och med ett antal dotterbolag världen över. Great Place to Work® Institute Europe har till uppgift att stödja de europeiska dotterbolagen i deras strävan att hjälpa organisationer inom alla sektorer att uppnå långsiktiga förbättringar i sina olika arbetsplatsrelationer, som i sin tur leder till mätbara fördelar och resultat för organisationen

• Företagsinformation

• borås
  • niklas hedin
  • organisation
  • företagskultur
  • ledarskap
  • great place to work

Centiro utvecklar mjukvara och molnbaserade lösningar som kopplar ihop och strömlinjeformar företags logistikprocesser, med utgångspunkt i transportadministration. I dag har företaget drygt 70 anställda, och lösningarna används dygnet runt av kunder i fler än 65 länder. Fem av världens 25 främsta varumärken och logistikprocesser använder lösningar från Centiro, enligt en studie från Gartner/AMR. Med sina fyra Gaselldiplom i rak följd är Centiro ett av Sveriges snabbast växande företag.