Hastighet och kundupplevelse i fokus när Centiro utökar sitt erbjudande

Centiro, ledande leverantör av molntjänster för hantering av leveranser inom e-handel, logistik och industri, lanserar idag Centiro Delivery Options. Modulen möjliggör för handlare på nätet att kunna erbjuda mer dynamiska och skräddarsydda leveranstjänster till sina kunder. Lanseringen sker i en tid då e-handlare alltmer fokuserar på kundupplevelsen från kassan och framåt. En undersökning från Centiro/JDA genomförd av YouGov1 visar att 1 av 3 (32%) online-konsumenter valde en handlare som erbjöd flera leveransalternativ framför en som bara erbjöd ett alternativ, en annan YouGov undersökning2 visar att 6 av 10 (58%) konsumenter överväger att byta handlare om köp-upplevelsen online inte håller måttet.

Niklas Hedin, VD på Centiro: “Vi ser ett ökat fokus på att binda ihop hela kundupplevelsen, inklusive utcheckning och leverans, från vårt arbete med ledande varumärken, där frågor runt leverans och returer har visat sig avgörande för framgång. Konsumenten är obeveklig i sina krav på valfrihet och smidighet, vilket visar sig i JDA/Centiro Customer Pulse rapporterna som genomförs av YouGov i flera länder i Europa, däribland Sverige. Men valfrihet är inte tillräckligt, att erbjuda rätt service för rätt kund är lika avgörande för lojalitet och återkommande försäljning. Centiro Delivery Options låter handlare på nätet segmentera och erbjuda olika nivåer på service och löften för att optimera försäljningen i en tid när förmågan att skaffa, behålla och utveckla kunder är i fokus.”

Modulen lanserades för utvalda kunder under 2016, och nu tittar modeföretaget Zalando på hur man går vidare med Centiro för att öka såväl hastighet som innovationsgrad när det gäller hur leverans och returer erbjuds på deras plattform.

Dr. Jan Bartels, VP Logistics Products, på Zalando säger: “Centiro’s innovativa förhållningssätt och kultur gör dem till en stark partner när vi förbättrar och utvecklar tjänsteerbjudandet till våra kunder. I en tid när vi växer så är det kritiskt att kunna ansluta transportörer och deras tjänster snabbt och erbjuda kunden en personlig och relevant upplevelse. Arbetet med Centiro leder till att vi kan förse våra kunder med större valfrihet och flexibilitet.”

Hedin tillägger: ”Vi tycker det är kul att arbeta med Zalando och hjälpa dem stärka sitt erbjudande till kunder i Europa, där leverans är en självklar del av en modern digital varumärkesupplevelse. Det är ett stort förtroende att som partner få förstärka deras omtalade innovationsförmåga.”

För ytterligare information, kontakta:
Niklas Hedin, VD Centiro
Tel: +46-705 12 89 00