Centra rekryterar meriterad Sales Manager

Centra fortsätter växa och stärker teamet genom att rekrytera Pehr Dunger, till rollen som Sales Manager. Bolaget har hittills vuxit utan vare sig säljare eller marknadsföring och Pehr blev den första personen i bolaget som helt och hållet arbetar utåtriktat mot nya kunder.

- Vi går in i en ny fas av tillväxt och behöver professionalisera vår säljprocess, från det att en möjlig kund hör av sig, tills att kunden har kommit igång med vårt system. Pehr är en perfekt match för Centra. Han har flera års erfarenhet av säljarbete på byrå och förstår därigenom både våra partners, det vill säga byråer som utvecklar e-handelslösningar, och kunder. Säger Martin Jensen, VD på Centra.

Pehr har tidigare lång erfarenhet från att bygga upp affärsverksamhet från sin tid på Ottoboni där han som enda New Business Manager var med och byggde upp verksamheten från 4 till 120 anställda. Han har även tidigare arbetat med B2B-försäljning av SaaS-lösningar hos Apica.

- Jag ser fram emot att göra en ny tillväxtresa med Centra. De har ett spännande erbjudande och en fantastisk produkt i en tydlig nisch som ligger helt rätt i tiden. Mode och lifestylevarumärken med starka direct-to-consumer-erbjudanden kommer få en alltmer central roll inom e-handeln, och Centras plattform erbjuder unik funktionalitet för detta. Säger Pehr Dunger.

Centra har ett framgångsrikt 2018 bakom sig där man ökat sina återkommande licensintäkter med över 50%. Bolaget har fortsatt höga mål och siktar nu på att växa vidare under 2019. I samband med anställningen som Sales Manager har Pehr Dunger även gjort en investering i Centra.

För mer information kontakta Max Brennan, PR-ansvarig på Centra @ max.brennan@centra.com, 0707730397.

• Business enterprise, General

• tech
  • fashion
  • mode
  • ehandel
  • ecommerce

Centra är en branschledande e-handelsplattform för brands inom mode och livsstil. Med ett komplett erbjudande för både B2B och B2C, hjälper Centra brands inom mode och livsstil att lyckas med sin försäljning, logistik och digitala uttryck. Centra kopplar sömlöst ihop brands med människor över hela världen och är ett mellanstort och snabbväxande företag med kontor i Stockholm, Sverige och Wroclaw, Polen.

Martin Jensen

Press contact VD