CENTRO flyttar huvudkontor och huvudbutik

CENTRO kakel och klinker AB flyttar under hösten huvudkontor och huvudbutik från Svetsarvägen 8-10 i Solna Business Park till Girovägen 3 i Barkarby/Veddesta Industriområde där sedan tidigare centrallager varit beläget sedan 2008. Huvudkontoret flyttar redan under sista veckan av oktober.

CENTRO har under sommaren skrivit nytt kontrakt med fastighetsägaren, Svensk Fastighetsfond, som från och med 1 oktober förvärvat hela fastigheten på Girovägen 3, och i samband med detta påbörjades arbete med kontorsfaciliteter och nya huvudutställningen, CENTRO KAKEL & KLINKERSTUDIO.

Sedan tidigare är CENTRO Proffsbutik Järfälla belägen i entréplanet, och på samma våningsplan byggs nu en utställning för kakelproffs, arkitekt och konsument. Konceptet "KAKEL & KLINKERSTUDIO" är en fortsättning på den inslagna väg som påbörjades med CENTRO Showroom på Karlavägen 64, på Östermalm i Stockholm. Till årskskiftet kommer CENTRO med öppningen av "KAKEL & KLINKERSTUDIO Järfälla" lansera ett nytt koncept för kakelförsäljning med hög interaktivitet, brett och djupt urval och hög kunskaps- och servicenivå.

Michael Johansson, VD på CENTRO ser fram emot flytten till Veddesta:
"Genom att skapa ett helt eget CENTRO-hus kommer vi bättre kunna tillvarata all den kreativitet som finns inom ramarna för CENTRO. Med centrallager, huvudbutik, huvudkontor och en av våra största CENTRO Proffsbutiker under ett och samma tak finns förutsättningar för att ta nästa steg i CENTROs utveckling"

Han är dock noga med att poängtera att CENTRO fortsatt satsar på mindre lokala sattellitbutiker, sk CENTRO Proffsbutiker:
"Hjärtat i CENTRO är fortfarande våra små lokala yrkesbutiker för kakelproffs och andra vetgiriga yrkesmän med kakelintresse. Men med nya KAKEL & KLINKERSTUDIO kommer vi dessutom kunna ta hand om deras kunder; konsumenter, bostadsrättsföreningar och andra beställare, på ett ännu bättre sätt. Vi har flera spännande saker på gång inom det här området."

Länkar:
www.centro.se
www.proffsbutik.se

Kontakt:
Fastighetsfrågor: Michael Johansson, VD   michael.johansson@centro.se
Butikskoncept: Magnus Saari, Marknadschef   magnus.saari@centro.se   0708-526092

• yrkesbutik
  • proffsbutik
  • plattsättning
  • plattsättare
  • mosaik
  • klinker