CENTRO presenterar ny inredningsapp för iPad med fantastiska möjligheter

Italienska TREND Group och dess ägare Pino Bisazza, en av de ursprungliga ägarna till glasmosaikföretaget Bisazza, lanserar iTREND - en banbrytande app för iPad som gör det lättare än någonsin att digitalt visualisera miljöer i glasmosaik och deras kompositplattor. Fota det rum eller den byggnad du vill klä i mosaik och spara i applikationen - sen är det bara att leka med färger och former.

Centro kakel och klinker AB är som representant på den svenska marknaden mycket glada och stolta över att arbeta tillsammans med en leverantör och partner som TREND som så tydligt tagit ny teknik till sig men som också har en produkt som går utanpå det mesta i vår värld.

Marknadschef Magnus Saari:
"För oss på Centro som varit med sedan starten för TREND så är det mycket glädjande att utvecklas tillsammans med dem. Vi tycker själva att vi varit snabba att plocka upp nyheter och trender i teknikutvecklingen, och vi har mycket spännande egenutvecklade it-lösningar på gång under 2012".

iTREND har förutom ett antal förvalda miljöer som kan kläs i mosaik och kompositplattor ur TRENDs sortiment den egenhet som gör den här appen till något speciellt - möjligheten att själv fota det rum eller den byggnad du vill klä i nytt ytskikt, spara den i appen och därefter börja klippa och klistra med enkel intuitiv drag-and-drop-teknik.

Videopresentation:

Video Tutorial 1, inledning:

Video Tutorial 2, förvalda miljöer:

Video Tutorial 3, egna bilder:

LÄNKAR:

TREND hemsida
CENTRO hemsida
iTREND på iTunes
Om Pino Bisazza och TREND GROUP
TREND på Youtube

• pino bisazza
  • trend
  • glasmosaik
  • inredningsapp
  • app
  • ipad

Grundat 1968 är CENTRO landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker, baserade i Stockholm med 6 anläggningar samt filialer, Centro Proffsbutiker, i Uppsala, Norrtälje och Norrköping. Idag är CENTRO ett av de ledande företagen i sin bransch med ca 55 anställda och en omsättning om ca 175 mkr. Sedan maj 2007 tillhör bolaget koncernen G & L Beijer Import och Export AB.