CENTRO satsar på racing och Camaro Cup 2010

Vår förare, den unga mycket lovande Marcus Palnér, kommer att köra den helt nya Camaro Generation 5 med en Chevrolet V8 på 5,7 liter. Effekten är c:a 440 hk med katalytisk avgasrening och körs på E85 Etanol.

Camaro Cup körs fredagar och lördagar sex helger under sommaren med start 7–8 maj på Ring Knutstorp. Marcus kommer att köra för mästarteamet Bryntesson Motorsport och får full uppbackning med motorer och erfaren teknisk expertis.

Magnus Lundgren, SCM hos Centro Kakel & Klinker och ansvarig för racingsatsningen, tycker att satsningen är viktig och att den passar företagets målgrupp väldigt bra:

"Vi har redan fått väldigt bra feedback och respons från våra kunder som tycker att se ska bli kul att följa med på dessa evenemang. Centro har haft en väldigt bra tillväxt de senaste åren och är just nu inne i en expansiv fas med nya proffsbutiker runt om i Mälardalen."

Camaro Cup körs i samband med STCC, Carerra Cup och Pro Superbike, vilket borgar för hög kvalitet med TV-sändningar i Viasat och mängder av besökare på banorna.

Länkar:
Palnér Racing
Camaro Cup
Centro kakel och klinker AB

Kontaktinformation:

Magnus Lundgren, Supply Chain Manager/Racingansvarig CENTRO kakel och klinker AB
magnus.lundgren@centro.se 0705-24 76 52
Magnus Saari, Marknadschef CENTRO kakel och klinker AB
magnus.saari@centro.se 0708-52 60 92

• Motorsport

• banracing
  • racing
  • palnér
  • camaro
  • plattsättning
  • plattsättare

CENTRO är ett företag som uppmuntrar både sina medarbetare och sina kunder till en aktiv livsstil och genomför årligen sponsoraktiviteter och events inom områdena multisport, golf, bowling, samt basket, fotboll och bandy på högsta svenska elitnivå.

Grundat 1968 är CENTRO landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker, baserade i Stockholm med 6 anläggningar och med en filial i Uppsala, och under 2010 på ytterligare adresser. Idag är CENTRO ett av de ledande företagen i branschen med ca 45 anställda och en omsättning 2009 om ca 110 mkr. Sedan maj 2007 tillhör bolaget koncernen G & L Beijer Import och Export AB.