CENTRO satsar vidare på racing med Marcus Palnér och V8 Thunder Cars

Efter förra årets lyckade säsong med kunder och finalhelgen på Solvalla tillsammans med STCC varmt i minne med vinst och massor med kunder i depån så satsar Centro vidare på det lyckade konceptet racing +  kunder + trivsel och samvaro i depån. Våra kunder har redan visat stort intresse att följa Marcus framgångar på banorna runt om i Sverige.

Nytt för igår är att våra vänner och leverantörer Weber har valt att delta i detta sammarbete. Centro väljer att som tidigare samarbeta med Palnér & Co i klassen V8 Thunder Cars Cars. Svensk banracings mest underhållande racingklass där det mullrar mest och händer mest under racen och där det alltid är många bilar och potenta förare som slåss om segern.

Vår förare, den mycket lovande Marcus Palnér, visar stora framsteg varje säsong trots sin unga ålder och avslutade förra säsongen med två härliga race på Solvalla varav ett slutade högst upp på pallen.

V8 Thunder Cars körs sex helger under sommaren med start på Ring Knutstorp och final på Mantorp. Marcus kommer att köra för seger och får full uppbackning med motorer och erfaren teknisk expertis. Nytt för i år är att klassen har fått SM status så det är verkligen full satsning som gäller.

V8 Thunder cars körs i samband med STCC,  vilket borgar för hög kvalitet med TV-sändningar och mängder av besökare på banorna.

Magnus Lundgren, racingansvarig hos Centro Kakel & Klinker säger "Satsningen är viktig för oss och den passar vår målgrupp väldigt bra. Vi har redan fått väldigt bra feedback och respons från våra kunder som tycker att se ska bli kul att följa med på dessa evenemang."

Centro har haft en väldigt bra tillväxt de senaste åren och är kvar i en expansiv fas med flera intrassanta projekt på gång.

• solvalla
  • stcc
  • v8 thunder cars
  • racing
  • plattsättare
  • kakelproffs

Grundat 1968 är CENTRO landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker, baserade i Stockholm med 9 anläggningar samt filialer, Centro Proffsbutiker, i Malmö, Uppsala, Norrtälje och Norrköping. Idag är CENTRO ett av de ledande företagen i sin bransch med ca 58 anställda och en omsättning om ca 200 mkr. Sedan maj 2007 tillhör bolaget koncernen G & L Beijer Import och Export AB med moderbolaget Beijerinvest.