Patricia Urquiola prisas för sin nya serie klinkerplattor!

Centro kakel och klinker AB är mycket stolta att meddela att Patricia Urquiola av ansedda magasinet Wallpaper belönats med Wallpaper Design Award 2013 i kategorin Best Trend för sin serie AZULEJ för italienska Mutina. Säljs på den svenska marknaden av Centro kakel och klinker AB.

AZULEJ är en serie plattor av hårdaste keramik men med inspiration från traditionella cementplattor. Mönster ur traditionen blandas med Patricia Urquiolas egna signaturmönster, moderna former och oväntade avtryck. Kan läggas både med repeterade mönster eller i patchwork med tre olika bottenfärger.

AZULEJ visas för första gången i Sverige av Centro kakel och klinker AB på Stockholm Furniture Fair 5-9 februari i monter A40:11.

Högupplösta bilder kan beställas av Magnus Saari, Marknadschef CENTRO

• golv
  • patricia urquiola
  • azulej

Grundat 1968 är CENTRO landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker, baserade i Stockholm med 9 anläggningar samt filialer, Centro Proffsbutiker, i Malmö, Uppsala, Norrtälje och Norrköping. Idag är CENTRO ett av de ledande företagen i sin bransch med ca 58 anställda och en omsättning om ca 200 mkr. Sedan maj 2007 tillhör bolaget koncernen G & L Beijer Import och Export AB med moderbolaget Beijerinvest.