Premiär för ny kakelserie av Raw Edges för Mutina på Stockholm Furniture Fair 5-9 februari

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2013 08:00 CET

Centro kakel och klinker AB är stolta att för första gången i Sverige visa designduon Raw Edges senaste alster för italienska Mutina - TEX - en serie rombformade plattor i åtta färger med oändliga kombinationsmöjligheter.

Raw Edges är Yael Mer och Shay Alkalay, födda 1976 i Tel Aviv men verksamma i London där de fått stor uppmärksamhet och har bland annat tilldelats ELLE Deco International Design Award, EDIDA och arbetar idag med ett antal internationella varumärken såsom Capellini, Established & Sons och Stella McCartney.

TEX visas för första gången i Sverige av Centro kakel och klinker AB på Stockholm Furniture Fair 5-9 februari i monter A40:11.

Högupplösta bilder kan beställas av Magnus Saari, Marknadschef CENTRO

Centro loves Mutina

Grundat 1968 är CENTRO landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker, baserade i Stockholm med 9 anläggningar samt filialer, Centro Proffsbutiker, i Malmö, Uppsala, Norrtälje och Norrköping. Idag är CENTRO ett av de ledande företagen i sin bransch med ca 58 anställda och en omsättning om ca 200 mkr. Sedan maj 2007 tillhör bolaget koncernen G & L Beijer Import och Export AB med moderbolaget Beijerinvest.

Kommentarer (0)