ONLY öppnar på Drottninggatan den 25 oktober

Örebro lockar nya butiksetableringar till city!

Örebro står sig som en av Sveriges främst handelsplatser. När det gäller sällanköpshandel har Örebro en stark dragningskraft utifrån och var tredje köpkrona kommer utifrån. Detta visar den årliga kartläggningen som City Örebro köper av WSP. Denna kartläggning visar också att stadskärnan fortsätter att vara en stark handelsplats, framför allt när det gäller konfektion, dvs kläder och skor där marknadsandelen uppgår till 39 procent att jämföra med Mariebergs handelsområde på 38 procent. Stadskärnans totala detaljhandel omsätter 2,3 miljarder och sysselsätter drygt 1 000 personer, omräknat till årsheltider.

- Det är alltid kul att hälsa nya etableringar välkomna till city, säger Stina Storm VD på City Örebro och nu öppnar alltså två nya butiker i den gamla Nordea lokalen på Drottninggatan. ONLY är en av butikerna som öppnar.

ONLY Stores har gjort en otrolig resa under de senaste fem åren. Just nu firar ONLY Stores 500 butiker i Europa. Innan 2020 räknar man med att ha 1000 butiker.

- I Sverige hade vi i maj 3 butiker. Nu öppnar vi nummer 7 i Örebro City 25 oktober, och den 22 november öppnar vi nr 8 i Göteborg. Det är med andra ord en spännande resa vi har påbörjat, säger Jens Kristian Holberg, regionchef ONLY.

VD City Örebro Stina Storm 0768-36 24 90

Butikschef Vera Backman, 073-531 27 75