Pressbild: Jasmine Kara.

Jasmine Kara ansluter till välgörenhetskonsert för Musikhjälpen!

Under hela nästa vecka kommer en mängd aktiviteter ske för att samla in riktigt mycket pengar till förmån för Musikhjälpens insamling till Radiohjälpen. Att Örebro är en musikstad kommer att märkas extra mycket då det samordnas en minifestival där örebroarna kan njuta av musik på flera olika scener och samtidigt bidra till insamlingen. Fullständigt program för veckan finns på: musikscen.nu

På tisdag är det dags för den stora välgörenhetskonserten i Nikolaikyrkan, ”Örebro tillsammans för Musikhjälpen”. Häromdagen släpptes det stjärnspäckade programmet och nu kan vi glädjande berätta att ytterligare en artist ansluter sig.

Jasmine Kara kommer direkt från New York hem till Örebro och kommer tillsammans med redan avslöjade artister bjuda på en helkväll för Musikhjälpens insamling.

- Jag ville komma hem till Örebro för att sprida värme i vintermörkret och temat är något jag brinner för, förklarar Jasmine Kara. Vi har alla ett ansvar att få slut på detta och även om man inte kan göra allt, kan alla göra någonting.

Det kommer att bli en stjärnspäckad kväll med mycket hjärta och alla intäkter går oavkortat till insamlingen. I år är temat Barn är inte till salu och pengarna som samlas in kommer att användas för att motverka sexhandel med barn.

- Vi är stolta och glada att alla dessa fantastiska människor ställer upp, helt ideellt och utan några stora krav, säger Stina Storm och Madde Klippel på City Örebro. Vi visar återigen att Örebro står på tårna när det gäller.

- Att ytterligare ett affischnamn ansluter sig till programmet är fantastiskt och vi hoppas att vi får se många örebroare på stan under nästa vecka, säger Björn Wallgren och Ki Sandholm, Musikscen Örebro.

Övriga artister, som vi presenterade i torsdags är Boris René & Soulmates, Mohlavyr, David Urwitz, Sisters in Arms, Meadows, Amanda Ekberg, Dimpker Brothers och Ellen Hagerius.

Initiativtagare till veckans scener är Svenska kyrkan, City Örebro, NA och Musikscen Örebro som samordnat Örebros gemensamma bössa till förmån för Radiohjälpens insamling till förmån för Musikhjälpens insamling till Radiohjälpen.

- Vi tycker Musikhjälpen är ett bra sätt för att förena alla hjälpande krafter i samhället, menar Anders Lennartsson, församlingsherde i Nikolai församling. Därför vill vi göra en insamling i år igen.

- Vår roll som mediehus är att jobba för ett bättre samhälle, säger Anders Nilsson, chefredaktör Nerikes Allehanda. Därför vill vi givetvis vara med och bidra till att Musikhjälpen får riktigt mycket pengar i år igen.

Här kan du bidra direkt till insamlingen: Örebro tillsammans för Musikhjälpen.

Information angående välgörenhetskonserten "Örebro tillsammans för Musikhjälpen":

När: Tisdag 12/12 kl. 18:00
Var: Nikolaikyrkan
Medverkande: Boris René & Soulmates, Mohlavyr, David Urwitz, Sisters in Arms, Meadows, Amanda Ekberg, Dimpker Brothers och Ellen Hagerius.
Konferencier: Marie Kühler och Amanda Flack
Facebook-event: Klicka här!

För mer information
eller för att komma i kontakt med någon av de medverkande artisterna, vänligen kontakta:

För artister:
Madde Klippel, City Örebro
madde@cityorebro.com

Björn Wallgren, Musikscen Örebro
bjorn@lyckligproduktion.se

För mer information kring insamlingen och välgörenhetskonserten:
Stina Storm, City Örebro
stina@cityorebro.com