Swesafe har tecknat avtal med Axfood

Vi är glada att kunna meddela att vi har tecknat ett avtal med Axfood. Avtalet innebär leverans av säkerhetslösningar till dagligvarukoncernens 450 butiker. De butiker som omfattas är Willys, Hemköp, Handlarn, Tempo, PrisXtra och Axfood Snabbgross.

Niclas Linnarsson, KAM med ansvar för retailsatsningen på Swesafe och Richard Erneland, projektledare och konstruktör på Swesafes avdelning Rikskund har jobbat fram avtalet och känner sig väldigt glada att ytterligare ett rikstäckande avtal nu är klart.

Vi är stolta över avtalet, inte minst eftersom Axfood har ett annat sätt att arbeta på än andra i sin bransch. Det handlar om butiker med helt olika profiler, som Willys, Hemköp och Snabbgross, säger Niclas Linnarsson.

Vi har butiker i hela landet med helt olika förutsättningar. Därför var det viktigt för oss att hitta en professionell och rikstäckande leverantör som kan hjälpa oss med kända villkor. Med en gemensam leverantör kan vi lättare beskriva hur vi vill ha det och säkerställa att vi har samma nivå på tjänsterna och produkterna överallt, kommenterar Stefan Andersson, affärsutvecklare vid Axfood.

Ramavtalet gäller fysisk säkerhet både vid ny- och ometableringar samt i befintliga butiker.

-Vår målsättning är att den standard vi gemensamt utvecklat med Axfood används i varje projekt. Detta ger stora fördelar inom bland annat totalekonomi och utförande, säger Niclas Linnarsson.

Swesafes centrala avdelning Rikskund har framgångsrikt tecknat ett stort antal avtal med rikstäckande kunder, även kunder som finns både i Sverige och i övriga norden har visat ett stort intresse.

Våra kunder vill ha en komplett leverantör som är rikstäckande och som kan de krav och olika regelverk som finns. Det ska vara enkelt för våra kunder att få en snabb kontakt och arbetet skall vara likvärdigt i hela landet, avslutar Niclas Linnarsson.

Tobias Eriksson

Presskontakt VD CERTEGO AB +46 (0) 21 10 97 66

Säkerhet för allt du vill skydda

CERTEGO är en ledande nordisk leverantör av kompletta säkerhetslösningar. Vi erbjuder rådgivning, installation och service inom bland annat lås, passersystem, porttelefon, kamerabevakning, larm och brandsäkerhet. CERTEGO finns på 71 orter i Norden, har över 1200 anställda och omsätter 2 miljarder kronor.

CERTEGO AB
Pressverksgatan 4