Certex lanserar nytt PowerTex Fallskyddssortiment

Certex kan nu presentera en helt ny serie PowerTex fallskyddsprodukter. En del av utbudet är fallskyddsselar för allround arbete, mast-, stolp- och vindkraftsarbeten och selar med inbyggd väst. Du hittar även taklinor, förankringslinor, förankringssling, falldämparlinor och nya PowerTex väskan för förvaring av fallskyddsutrustning. Hela utbudet finner du på www.certex.se/fallskydd.

För att göra valet enklare erbjuder vi färdiga fallskyddskitt för snö och takskottning, du hittar även färdiga kit för universal användning med fallskyddsblock och universal användning med positionering på Certex hemsida.

Alla selar i PowerTex sortimentet är RFID märkta för förenklad hantering och kontroll av fallskyddsutrustning.

PowerTex-serien är ett urval av kvalitativ utrustning för dig som kräver bra utrustning, den rätta teknologin, ändamålsenlig prestanda och så klart den högsta säkerheten.

För trygg användning av fallskydd krävs kunskap kring utrustningen och risker i arbetsmiljön. Certex erbjuder därför ett stort utbud av utbildningar, till exempel grundläggande fallskyddsutbildning och räddning på hög höjd. Läs mer på www.certex.se/kurser