Certex presenterar ny hemsida

Certex Svenska AB presenterade i dagarna sin nya responsiva hemsida www.certex.se, som med andra ord fungerar lika bra oavsett enhet.

”Användare efterfrågar idag hemsidor som är anpassade för alla typer av enheter – mobiler, laptops eller surfplattor. Idag är det inte givet att du sitter på kontoret när du surfar, eller ens framför datorn och det är därför av högsta vikt att vi på Certex anpassar oss efter våra kunders behov”, säger Julia Erikson marknadschef på Certex Svenska AB.

Certex nya hemsida har förutom den responsiva designen helt bytt ut produkthanteringen och möjliggör nu ett betydligt mer specifikt produktsök. Certex produktdatabas är nu anpassad för att hantera mycket mer produktdata och kommunicerar nu på ett helt annat sätt med Certex hemsida.

”Kunder och personal kan nu söka produkter baserat på till exempel vilken maxlast lyftprodukten klarar av eller vilken typ av stållinor som efterfrågas, eller andra mer specifika faktorer så som rostfria stållinor, eller med plastad kärna. Vi på Certex hoppas att den nya hemsidan ska underlätta både kundernas och personalens vardag och göra det enklare att hitta rätt produkter, för rätt applikation”, säger Julia.

Utöver detta har även själva designen på www.certex.se totalrenoverats. Mer bilder och lättare navigering gör användarupplevelsen bättre och förtydligar budskapet. Certex Svenska AB är första bolaget i Certex Divisionens pågående lanseringsprocess, där samtliga av Certex Divisionens hemsidor ska gå över till den nya designen och funktionalliteten.

”Det är ett spännande arbete som vi ser kommer förbättra användarvänligheten på alla våra bolags webbplatser samtidigt som det är en utmaning att göra så pass stora förändringar”, säger Erik Lissola marknadschef på Certex Division.