CGM är ny medlem i Tysk-Svenska Handelskammaren

CGM är ny medlem i Tysk-Svenska Handelskammaren

Som nybliven medlem i Tysk-Svenska Handelskammaren deltog CGM under fredagen på sitt första evenemang i German Swedish Tech Forum.

German Swedish Tech Forum är en ny innovationsplattform som vill öka samarbetet mellan industriföretag i Tyskland och Sverige. Bakom initiativet står Tysk-Svenska Handelskammaren och Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA).

- Som ett internationellt bolag är det viktigt för oss att ta del av erfarenheter och innovationer som sker utanför Sveriges gränser och som kan komma den svenska marknaden till nytta, säger Daniel Andersson, Area Vice President HIS Nordic på CGM. Tyskland är den tredje största e-hälsomarknaden i världen och det finns en stor innovationskraft, inte minst inom vår egen koncern som har sitt säte i Tyskland, som det finns all anledning att titta närmare på, göra nödvändiga lokala anpassningar och introducera på den svenska marknaden.

- German Swedish Tech Forum, som lanserades i början av året, är ett mycket bra iniativ som ger möjlighet för Tyska och Svenska företag och forskare att dela kunskap och goda exempel och vara en plattform för utbyte mellan länderna när det gäller fokusområdet e-hälsa, säger Thomas Reitmayr, Business Development Manager på CGM som också deltog under fredagens event.

- Vi är glada att få möjlighet att vara en aktiv partner i det forumet, avslutar Daniel Andersson. Vi tror att delad kunskap växer och då är det här forumet en alldeles ypperlig plats att genomföra det i praktiken tillsammans med våra samarbetspartners.