Carl Josefsson

Många vill lära sig om entreprenörskap

Inför nästa omgång av Startup Camp kommer Chalmers Ventures hålla i 4 öppna seminarier där de lär ut verktygen till vad som krävs för att bolagisera en affärsidé. Över 200 personer har bokat upp sig för att lära sig mer om entreprenörskap.

Varje år arrangerar Chalmers Ventures Startup Camp som är ett 10-veckors intensivprogram. Personer och team som har identifierat ett problem och har en teknisk lösning med global potential kan söka till det här programmet. Under programmet får deltagarna testa sina affärsidéer mot potentiella kunder. Till hjälp finns coaching, seminarier, kontorsplats, professionella nätverk mm. Efter programmet finns möjligheten att söka in till Chalmers Ventures Acceleratorprogram för att få fortsatt hjälp och eventuellt finansiering.

- Nytt för i år är att vi inleder med att hålla fyra öppna föreläsningar inför Startup Camp för att ge dig en första inblick och kunskapsbas, säger Carl Josefsson programansvarig för Startup Camp.

Första föreläsningen är den 25 januari kl 17 och då kommer Let´s deal grundaren och serieentreprenören Alexander Hars. Genom sina erfarenheter kommer han inspirera publiken och ge tips om hur det är att starta eget.

- Vi hade inte riktigt räknat med trycket som blev på biljetterna. Vi har fått boka om lokalen 2 gånger för att alla ska få plats, vilket är jätteroligt, avslutar Carl.

Mer information:

Carl Josefsson, ansvarig för Startup Camp hos Chalmers Ventures
carl@chalmersventures.com
Tfn +46 709 229 229

Chalmers Ventures har 15 års erfarenhet av att sammanföra idégivare med drivna entreprenörer, och stötta team som vill ta sin teknikbaserade affärsidé och skapa ett globalt företag. Vi erbjuder expertcoaching, ett stort nätverk och finansiering. Rankad som bästa svenska universitetsanknutna företagsinkubator i UBI Index, och topp tio i världen. Chalmers Ventures finns i Göteborg på Vera Sandbergs Allé 8 och Stena Center, och är ett helägt dotterbolag till Chalmers Tekniska Högskola.