Charge Amps laddstationer certifierade för Virta's plattform

Charge Amps laddstation Halo Wallbox är nu certifierad för det finska mjukvarubolaget Virta’s plattform. Helt i linje med Charge Amps internationella expansion kan nu alltså samtliga Virtas kunder, som använder Virta´s mjukvaruplattform för elbilsladdning, också installera Charge Amps laddstation i sina nätverk.

Målsättningen är också att inom kort påbörja certifieringen för Charge Amps senaste laddbox Aura som lämpar sig mer för en publik miljö.

Virta är ett finskt bolag som ägs av ett antal elbolag och är marknadsledande när det gäller molntjänster för infrastruktur inom elbilsladdning. Virta finns representerade i över 20 länder i Europa. Virta har flera tusen laddare anslutna till sitt nät och tillsammans med roamingpartners har man som Virtakund tillgång till över 70.000 laddpunkter över hela Europa.

”Vi är glada över att Charge Amps valde att certifiera sin laddstation, för att kontrollera sin funktionalitet i Virta´s nät. Nu får alla laddkunder fler alternativ att välja på i utbudet av laddare” säger Pontus Ljungberg, Sales Director Nordics på Virta Nordic AB.

”Virtas fokus på uppkopplad smart laddinfrastruktur i kombination med deras internationella närvaro passar oss helt perfekt och vi ser fram emot ett gott samarbete” säger Pontus Frohde, VD på Charge Amps AB.

Om Virta

Virta är ett finskt bolag som ägs av ett antal elbolag och är marknadsledande när det gäller molntjänster för infrastruktur. Virta har under 2018 vunnit en mängd priser för sin innovativa molntjänst.

• Frost & Sullivan Technology Innovation Award.
  • Energy Week Energy and Innovation Award
  • CHARGE Energy Branding Award for Best Product Brand st & Sul2018.
  • CHARGE Energy Branding Award for Best Product Brand 9/2018

Virta finns representerade i över 20 länder i Europa. Nyligen lades Thailand, Grekland och Chile till som länder i Virta´s nät. Läs mer på https://www.virta.global/sv/