Check Point förhindrar säkerhetshot riktade mot SaaS-applikationer

Check Point förhindrar säkerhetshot riktade mot SaaS-applikationer

Säkerhetsföretaget Check Point tillkännagav idag global tillgänglighet till CloudGuard SaaS – branschens första molntjänst utformad för att förhindra sofistikerade säkerhetshot riktade mot SaaS-applikationer.

CloudGuard SaaS skyddar företag som använder SaaS-applikationer och molnbaserade e-postmeddelanden, inklusive Office 365, GSuite och OneDrive, och förhindrar riktade attacker som syftar till att stjäla känsliga data. Genom att fokusera på avancerade SaaS-hot ger denna molntjänst ett heltäckande skydd mot skadlig programvara, nolldagarshot, phishing-attacker och stöld av användarkonton. Lösningen kan dessutom upptäcka obehörig användning av SaaS-applikationer och förhindra dataläckage, samtidigt som lösningen ger en överblick av hoten.

- I dagens landskap med den femte generationens cyberattacker är det avgörande att implementera teknik som är utrustad för att stå emot hot mot företagets molnlösningar, säger Åsa Edner, Sverigechefpå Check Point. Företagen använder sig vanligtvis av lösningar med Cloud Access Security Broker, som erbjuder synlighet och skydd av dataläckage. CloudGuard SaaS skyddar mer än CASB. CloudGuard är utformad för att förhindra de vanligaste attackerna mot SaaS-applikationer, vilket skapar en trygghet för företagen.

En ny studie visar att nästan hälften av alla webbapplikationer (44 procent) utsätter användardata för risk att bli stulna. Dessutom avslöjar samma studie att sårbarheter existerade i samtliga testade webbapplikationer, och i 53 procent av dessa var sårbarheterna extra allvarliga. På bara några minuter ger CloudGuard SaaS företagen den nödvändiga och förebyggande säkerheten de behöver.

- Idag utsätts företag för cyberattacker från flera olika aktörer, där även SaaS-baserade applikationer drabbas. Produkter som Check Point CloudGuard SaaS kan hjälpa företag som vill skydda sig mot attacker på olika nivåer – från phishing till nolldagarshot, säger Jon Oltsik, senioranalytiker på analytikerfirman ESG.

CloudGuard SaaS finns tillgängligt redan idag. För mer information och testversion, klicka här.

Anmäl dig till webbinariet ”Get More from SaaS Security with CloudGuard Saas” här

Du kan även lyssna till vårt svenska webbinare om hur du kan förhindra attacker på SaaS-applikationer. Reprisen hittar du här.

Följ Check Point på:

LinkedIn: https://www.linkedin.com/showcase/17905174

Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw

Blogg: http://blog.checkpoint.com

YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) är en ledande leverantör av cybersäkerhetslösningar till företag och myndigheter globalt. Lösningarna skyddar Check Points kunder mot femte generationens cyberattacker och har branschledande förmåga att identifiera skadlig kod och andra typer av IT-säkerhetshot. Check Point erbjuder en säkerhetsarkitektur med flera lager och förebyggande skydd mot avancerade hot för såväl nätverk, moln som mobiler, samt möjlighet att kontrollera och hantera säkerheten från ett enda system. Check Point skyddar över 100 000 verksamheter av olika storlekar.