HSB väljer Chemiclean – igen

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 10:38 CET

HSB har under många års tid anlitat Chemiclean för att kunna erbjuda sina medlemmar och kunder rena och energieffektiva VVS-system. Nu har HSB Södertörn valt att teckna ett nytt ramavtal med Chemiclean, Alfa Lavals säljkanal för VVS i östra Sverige.

Avtalet löper över två år med möjlighet till förlängning. Chemiclean säger:  - Vi är oerhört glada att över att återigen väljas som samarbetspartner och leverantör till HSB Södertörn. De är en av våra äldsta och mest värderade kunder, vårt samarbete går nu in på det fjortonde året. Vi är speciellt  glada över detta eftersom HSB i detta avtal nu särskilt markerar att HSB:s förvaltningspersonal alltid skall välja entreprenörer från entreprenörsförteckningen. Uppenbarligen anser HSB att den motivering som angavs för det allra första avtalet ”Avtalet syftar till att ge föreningarna dels en kontakt med ett företag man känner väl till och har förtroende för, dels för den service som är nödvändig för driftsäkerhet och ekonomi” fortfarande är relevant.

www.chemiclean.se

Chemiclean är ett företag som utvecklat metoder och produkter för att hjälpa fastighetsägare att sänka sina energikostnader. Företaget har i en mycket uppmärksammad fallstudie visat hur man möjliggjort en reduktion av energianvändningen med 30 % i en befintlig fastighet. Företaget hävdar att de erbjuder marknadens utan jämförelse mest kostnadseffektiva metoder för energieffektivisering och energibesparing, med en genomsnittlig återbetalningstid på mellan 4 och 10 månader.

Företaget är Alfa Lavals säljkanal för Comfort eftermarknad (VVS) i östra Sverige.

www.chemiclean.se

Kommentarer (0)