Cherry tecknar femårsavtal med danska Shell

Cherry har tecknat ett femårigt samarbetsavtal med danska Shell avseende etablering och drift av spelmiljöer på Shells danska bensinstationer. Cherry AS, helägt dotterbolag till Cherryföretagen AB (publ), och danska Shell har under en testperiod tillsammans etablerat och drivit spelmiljöer med danska spelautomater på tre bensinstationer i Danmark. En spelmiljö omfattar 8 till 15 spelautomater inom en avgränsad och övervakad del av en bensinstation. Samtliga automater är uppkopplade till den danska statens datorsystem för kontroll samt beräkning av spelskatt. Utfallet av testen har varit mycket positivt. Cherry och Shell har därför avtalat om att permanenta och utvidga sitt samarbete under en kommande femårsperiod. Samarbetet avser etablering av spelmiljöer på totalt cirka 25 bensinstationer runt om i Danmark. Etableringen startar omedelbart. Cherry och Shell räknar med att etablera i snitt två nya miljöer per månad under 2004. Fullt utbyggd räknar Cherry med att verksamheten kommer att omsätta minst 50 miljoner danska kronor på årsbasis. Pontus Lindwall, VD och koncernchef i Cherry säger: - ?Jag är mycket glad att utfallet av testet svarat upp till våra och Shells förväntningar och att Cherry lyckats få detta samarbete till stånd. Det har legat högt på min prioriteringslista för året?. Cherryföretagen AB (publ) För mer information, kontakta Pontus Lindwall, VD och koncernchef, tfn 08-556 967 10, 0708-27 51 55, pontus.lindwall@netentertainment.com