Prinsessan Madeleine, Inge Thulin, Anna Ryott och Geoff Gage är nya ledamöter i styrelsen för World Childhood Foundation.

Fyra nya personer tar plats i styrelsen för World Childhood Foundation:
H.K.H. Prinsessan Madeleine, Inge Thulin, Anna Ryott och Geoff Gage.

Prinsessan Madeleine har arbetat för Childhood både på kontoret i Stockholm och på Childhoods kontor i USA, hon är även hedersledamot i styrelsen för Childhood i USA. En fullständig biografi kan läsas här.

Anna Ryott har stor erfarenhet från både barnrättsorganisationer och näringsliv. Sedan 2013 är hon vd för Swedfund. Hon har varit generalsekreterare för SOS Barnbyar och biträdande generalsekreterare på Unicef Sverige. Tidigare var hon bland annat byråchef och vicevd för reklambyrån Storåkers McCann

Inge Thulin är styrelseordförande, koncernchef och vd (president och CEO) för det amerikanska storföretaget 3M Company sedan 2012. Inge Thulin har varit verksam inom 3M sedan 1979 och haft flera tunga poster inom företaget.

Geoff Gage är grundare, ägare och koncernchef för det egna bolaget Geoffrey Carlson Gage Brand Communications, en varumärkesbyrå, som han grundade 1999. Geoff Gage har stor kunskap om strategisk kommunikation och varumärkesarbete.

– Vi är mycket stolta och glada över att få välkomna Prinsessan Madeleine, Inge Thulin, Anna Ryott och Geoff Gage till World Childhood Foundations styrelse. Deras kunskaper och erfarenheter inom sina respektive områden kommer att stärka Childhood ytterligare. Jag vill även passa på att tacka de två avgående styrelseledamöterna Richard Gage och Caroline Heinz-Youness för deras insatser i styrelsen, som varit mycket uppskattade, säger Kenneth Bengtsson, styrelseordförande i World Childhood Foundation.

Inga arvoden utgår till styrelsen för World Childhood Foundation. Styrelsen består av 20 personer, med kompetenser inom bland annat ekonomi, medicin, ledningsfrågor och utvecklingsarbete.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Catrin Rising, PR- och kommunikationsansvarig, 0737-35 16 02, catrin.rising@childhood.org

• Barn, ungdom

Stiftelsen World Childhood Foundation grundades 1999 av Drottning Silvia och arbetar för att förhindra att barn utsätts för våld, sexuella övergrepp och exploatering. Childhood vill ge alla barn en möjlighet att utvecklas till starka, trygga och ansvarsfulla människor.

Barn ska få vara barn. Genom att stödja Childhood, bidrar du till att fler barn ska få en trygg och kärleksfull barndom, fylld av glädje, lekfullhet och nyfikenhet på livet.