Nyhet -

BillerudKorsnäs väljer återigen Christian Berner AB för leverans av lameller till pappersmaskinens inloppslåda

För fem år sedan levererade Christian Berner lameller till BillerudKorsnäs. Tack vare produktens höga kvalitet och långa livslängd gör man nu en ny beställning där leverans sker i oktober i år.

Lamellerna, ROBAFLOW-S, har mycket god kemikaliebeständighet, hydrolysbeständighet och tål höga temperaturer. De tillverkas i ett stycke utan svets- eller limskarvar. ROBAFLOW finns i flera varianter där ROBAFLOW-S är premiumkvaliteten och passar främst för större maskiner. Installationen av ROBAFLOW-S sker i inloppslådan på PM 2 i Karlsborg.

BillerudKorsnäs, Karlsborg PM 2, tillverkar säck- och kraftpapper och avsalumassa som uppfyller höga krav från många olika typer av industrier och användningsområden. Produktionskapaciteten är 135 000 ton papper.

Christian Berner AB har en lång tradition av samarbete med de nordiska pappersbruken. Det har gjort oss duktiga på pappersteknik i alla former, från slitdelar i plast till maskininvestering.

Läs mer om våra produkter för pappersmaskiner

• billerudkorsnäs
  • robaflow