Ny VD på Ciceron

Brand Emotions byrån Ciceron har sedan 22:a september en ny VD i 33-årige Madelene Bajric.

Madelene har jobbat på Ciceron sedan 2007 och har nu tagit steget upp till VD efter ett antal år som Byråchef och Partner. - Madelene har som Byråchef och Partner haft en nyckelroll i Cicerons starka expansion senaste åren och i hennes nya roll som VD kommer hon att leda byrån in i en spännande fas där vi stärker erbjudandet med relationsbyggande i alla möteskanaler– från retail activation till sociala medier och mer traditionella events säger Cicerons grundare och avgående VD Andreas Palm.

Ciceron tar vid där den traditionella reklamen tar slut.

– Det har aldrig varit en mer spännande tid på Ciceron än just nu – från vår tidigare starka marknadsposition inom fysiska möten har vi under senaste 24 månaderna skapat en bred portfölj av tjänster för att knyta positiva känslor till varumärket i alla möteskanaler – fysiska såväl som digitala säger Madelene Bajric. Ciceron har en stark kultur som kretsar kring kundupplevelsen och vi ser ett allt större behov från företag att höja kundens upplevelse i varje möte – oavsett om det sker i butik, kundtjänst eller sociala medier.

Styrkan sitter i mätbarheten

- Vad som får Ciceron att sticka ut i en hårt konkurrensutsatt bransch är förståelsen för kundens affär och fokus på nedersta raden. Den främsta styrkan är förståelsen för hur kundens investering ska ge mätbara resultat -  det kan nås via ökad försäljning i en intern säljkår såväl som bättre positionering hos en återförsäljare eller slutkund. Vi verkar i en mogen bransch där alla aktörer erbjuder kreativa lösningar, starka teman och hög kvalitet – det som skiljer aktörer från varandra är förmågan att hjälpa kunden växa genom djupare förståelse för deras positionering och långsiktiga strategi.

Ciceron blev DI Gasellföretag 2013 och har till följd av en starkt tillväxt på bara ett år växt från 14 personer till 23 – bland nyrekryteringarna märks Anna Borgås - tidigare på Retailbyrån Workshop, Sandra Ekegren som närmast kommer från Modin Åkerlind, Lena Telander närmast från Squid Stockholm, Eva-Eke Göransson från Viasat, Madeleine Araya från Greetings, och Jennie Thorslund, tidigare på Occasion Corporate Events.

Madelene tillträdde sin nya roll som VD den 22:a september.

För mer information, kontakta:

Madelene Bajric, VD Ciceron: 070-471 26 21

Andreas Palm – CXO Ciceron: 070-461 12 11

• ciceron
  • vd
  • brand emotions
  • event
  • kommunikaton
  • retail activation
  • madelene bajric

• Stockholm

Ciceron Group är en Brand Emotions-byrå som erbjuder stärkta relationer som driver resultat. Med expertis inom upplevelsebaserad marknadsföring, lojalitetsprogram, kommunikation och event har Ciceron Group sedan 2006 växt organiskt till en förväntad omsättning på 65 MSEK 2014.

Byrån är baserad i Stockholm, är Gasellföretag 2013 och har 23 anställda. Bland kunderna märks Ericsson, Dell, Samsung, Hästens, Atea, LÓréal, Cylinda, Viasat, Telenor och Sony Mobile.

Erik Flodin

Presskontakt Kommunikationsansvarig Presskontakt & PR 0768 65 27 22