Statoil Aviation utsett till bästa regionala leverantör

De europeiska flygbolagen har för andra gången i rad korat Statoil Aviation till den bästa regionala leverantören av flygbränsle. Bakom utmärkelsen står Armbrust Aviation Group, en internationell konsult- och branschorganisation för flygbränslefrågor. Bland de europeiska och nordamerikanska flygsällskapen, som är Statoils största kunder, framstod Statoil som nummer 1 bland de regionala leverantörerna i Europa. De europeiska flygbolagen anser bland annat att Statoil har den bästa organisationsstrukturen och den bästa tekniska expertisen. - Statoil Aviation har en liten och flexibel organisation som erbjuder kunderna hög tillgänglighet och snabb respons. Vi har stort fokus på att sätta kunden i centrum i allt vi gör, säger Jan Roeck Hansen som är chef för Affärsservice och Utveckling på Statoil Aviation. Generellt sett ökar antalet regionala leverantörer både till volym och inflytande. 70 procent av flygbolagen har uttalat att de har för avsikt att öka handeln med regionala leverantörer under 2004. De regionala leverantörerna anses vara de som har bäst personal, är mest mottagliga för inspel, är mest kundorienterade och som kan erbjuda flera olika prisalternativ jämfört med de internationella leverantörerna som till exempel Shell, Exxon och BP. Armbrust Aviation Group är en internationell konsult- och branschorganisation för flygbränslefrågor, som varje år undersöker och rankar olika aktörer på flygmarknaden. För mer information, kontakta: Jan Roeck Hansen, chef Affärsservice och Utveckling, Statoil Aviation: 08-429 64 98, 070-429 64 98 eller jan-roeck.hansen@statoil.com Anna Åberg, Informatör Statoil: 08-429 60 80, 070-429 60 80 eller anna.aberg@statoil.com