Statoil förenklar rabatten – utmanar obemannade stationerna

Nu utmanar Statoil de obemannade bensinstationerna med ett nytt rabatterbjudande till kunderna. Alla kunder med Statoilkort får betala samma pris som de som tankar på obemannade bensinstationer, samtidigt som Statoilkunderna får bättre service på stationen. Statoil utmanar nu automatstationerna genom att erbjuda kunderna samma bensinpris som på de obemannade stationerna. Lokala priskrig på bensin har under det senaste året förändrat prissättningen och gjort den svenska bensinmarknaden fragmenterad. – Nu finns det inte någon anledning att tanka på obemannade stationer längre. Våra kunder får samma pris på bensin och diesel, samtidigt som de kan tvätta bilen, handla mat eller kontrollera olja och däcktryck, säger Helena Fornstedt, informationsdirektör på Statoil. Statoils undersökningar visar att allmänheten har en låg kunskap om bensinpriset och prisskillnaden mellan det lägsta och högsta bensinpriset. Dessutom tycker många att bensinbolagens rabattsystem är krångliga. – Vi har lyssnat på våra kunder och förenklar därför rabatterbjudandet. Med Statoilkort tankar man till samma pris som på obemannade stationer, samtidigt som man får bättre service, säger Helena Fornstedt. Statoils kampanj startar i media den 28 februari. Under kampanjperioden kan alla, både befintliga och nya kunder, skaffa ett Statoilkort och få samma bensinpris som på obemannade stationer. Statoil kampanj ”Samma pris som på obemannade stationer” syns bland annat i tv- och radioreklam, i annonser på stortavlor och i tidningar samt genom brev till befintliga kunder. För ytterligare information, kontakta: Henrik Sidén, privatmarknadschef Statoil Detaljhandel: 08-429 61 67, 070-429 61 67, henrik.siden@statoil.com Pelle Ekman, marknadsdirektör Statoil Detaljhandel: 08-429 64 28, 070-429 64 28, pelle.ekman@statoil.com Vivianne Habra, Informatör Statoil: 08-429 64 18, 070-429 64 18 vivianne.habra@statoil.com Statoil Detaljhandel AB ingår i en detaljhandelskedja som verkar i nio länder och ägs av Statoil ASA. I Sverige finns 600 försäljningsställen som driver verksamhet under varumärkena Statoil, ICA Express och 1-2-3. På våra fullservicestationer erbjuder vi drivmedel, snabbmat, livsmedel samt bil- och fritidsprodukter. Biluthyrning och biltvätt är andra stora verksamheter. Läs mer om E85 och vår miljösatsning på: www.statoil.se