Statoil öppnar ny bensinstation i Örkelljunga

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2004 15:50 CEST

I dag öppnade Statoil en ny bensinstation vid trafikplats Örkelljunga Norr, Skåneporten. Stationen invigdes av Kommunstyrelsens ordförande i Örkelljunga, Jan Erik Einarsson. Tidigare på dagen invigdes även den nya motorvägen.

- Det är glädjande att vi nu kan öppna en ny station i Örkelljunga. Den nya stationen innebär att Statoil får en bättre täckning utefter E4:an mellan Helsingborg och Örkelljunga, säger Johnny Ohlsson, VD Statoil Detaljhandel AB.

Stationen är belägen där nya E4: an och riksväg 24 möts. Här finns turistinformation och inom området kommer en rastplats i Vägverkets regi att byggas.

- Kommunen ser mycket positivt på Statoils etablering vid den nya trafikplatsen Skåneporten och samarbetet med turistbyrån på stationen, säger Cg Nilsson, kommunchef i Örkelljunga Kommun.

Den nya stationen, som är en ICA Express, har öppet vardagar 06.00-24.00 och helger 07.00-24.00.

ICA Express är en större butik där sortimentet på dagligvaror är utökat jämfört med andra servicebutiker på bensinmarknaden. På en ICA Express-stationen finns också det som kännetecknar en traditionell Statoilstation: drivmedel, bil- och fritidsprodukter, biltvätt, snacks, godis och snabbmat. Totalt finns cirka 580 Statoilstationer i Sverige varav 138 med ICA Express.

För ytterligare information, kontakta:

Arne Gabrielsson, etablerare på Statoil:

Anna Åberg, informatör Statoil:
08-429 60 80, 070-429 60 80 eller anna.aberg@statoil.com

Kommentarer (0)