Circles öppnar upp sin andra Concierge/Reception i Areims fastighet Kista One.

Areim har valt att fortsätta sitt strategiska servicearbete tillsammans med Circles Sweden AB.

Det här är andra gången som Areim väljer att samarbeta med Circles för att kunna erbjuda sina hyresgäster tillgång till ett utökat servicekoncept genom en bemannad Concierge/Receptionslösning. Circles driver sen tidigare en av receptionerna i Kista One och har nu fått förtroende att ta över även den andra receptionen.

”Circles har alltid levererat kvalitativa tjänster och högklassig bemanning. Därför kände vi att de var en naturlig kandidat även i upphandlingen kring det nya avtalet i samma fastighet. Vi på Areim strävar alltid efter att erbjuda våra hyresgäster en service som är utöver det vanliga. Circles erbjuder just den servicen”, säger Per Sallmén.

Med den kombinerade lösningen Concierge/Reception erhåller hyresgästen inte bara en receptionslösning utan en fullfjädrad servicelösning in-house.

”Vi är mycket glada att Areim ser oss som en strategisk partner i utvecklandet av sitt servicekoncept. Vårt mål är att leverera en högklassig service som förenklar och ger ett mervärde”, säger Niclas Bardh, försäljningschef som varit delaktig i affären tillsammans med Areim.

Circles erbjuder ett modernt servicekoncept till företag och fastighetsägare som ger ett mervärde för anställda och hyresgäster i syfte att uppnå worklife balance. Circles ser till att ett stort utbud av servicetjänster finns tillgängliga för ett företag eller i en fastighet. Det kan handla om allt från kemtvättslösningar, bokning av restauranger, skomakeri och bilvård till events eller hemstädning. Circles arbetar även med Corporate Concierge, alltså rena business to business tjänster. Företagen kan få hjälp med inköp av julklappar till de anställda, tvätt av entrémattor, planering av företagsfesten och så vidare. Fastighetsägare erbjuds flertalet aktiviteter för att levandegöra en fastighet i form av; säljaktiviteter, minimässor, insamlingar till välgörenhetsprojekt och mycket mer.

Den nya receptionen på Jan Stenbeckstorg öppnades den 1 oktober i år.

Om Circles

Circles är ett franskt servicebolag som sedan 2008 ägs av det världsledande bolaget inom Food and Facility Management Services, Sodexo. Circles finns idag i flera europeiska länder samt USA och har över 700 medarbetare.

Om Areim

Andersson Real Estate Investment Management, Areim, som grundades 2003, är fondförvaltare och rådgivare i fastighetsbranschen. Areims organisation har omfattande erfarenhet av att förvärva, utveckla och förvalta fastigheter för att skapa högkvalitativa lokaler. Areim skapar unika fastighetskoncept, och genom egen finansiering och kundnära arbetssätt skapas lönsamhet för kunder, partners och investerare.

Presskontakt Circles Sweden

Charlotte Borg Johansson

Tel: +46 (0) 70 215 15 54

E-post: charlotte.borgjohansson@sodexo.com

• Tjänster, konsult, service

• areim

• Stockholm

Circles Sweden är världsledande inom företagsconcierge. Vi erbjuder ett modernt servicekoncept som hjälper fastighetsägare och företag att bli mer attraktiva inför sina hyresgäster eller anställda.