Circles Sweden AB anställer ny VD

Carola Kindberg Nilsson tar nu över VD-posten efter Charlotte Borg Johansson på Circles Sweden AB. Circles är ett serviceföretag inom Sodexokoncernen som levererar smarta och tidsbesparande tjänster till företag och privatpersoner. Carola Kindberg Nilsson har gedigen erfarenhet från servicebranschen och kommer senast från företaget Hemfrid där hon haft rollen som försäljningschef.Hon tillträdde VD-posten den 16 mars.

- Jag är mycket glad över förtroendet och tycker att rollen innebär en spännande utmaning. Mitt fokus kommer framförallt att ligga på ökad försäljning och att utveckla samarbetet med våra befintliga kunder samt att bredda vårt utbud av tjänster. Jag tror också att verksamheten har en god potential att växa de kommande åren, då vi har ett högre tempo i samhället som helhet, vilket leder till att många önskar hjälp med de vardagliga sysslorna.

– Att få Carola Kindberg Nilsson på VD-posten känns bra. Jag är övertygad om att hon är rätt person för jobbet med sin kunskap och hennes erfarenhet från servicebranschen. Att hon är driven och har insikt om våra kunders behov är ytterligare en styrka som hon besitter, säger Clément SAINTOLIVE General Manager Circles Europe.

Circles bedriver verksamhet i USA, Frankrike och Sverige, med närvaro i Stockholm, Malmö och Göteborg. Företaget har 150 medarbetare varav 25 i Sverige, och över 200 000 medlemmar på dessa tre marknader.

För frågor, vänligen kontakta:

Stina Håkans

Marknadskoordinator

Circles Sweden AB

Tel: +46 (0) 76 941 93 55

E-post: stina.hakans@sodexo.com

www.circles.com

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

Circles Sweden är världsledande inom företagsconcierge. Vi erbjuder ett modernt servicekoncept som hjälper fastighetsägare och företag att bli mer attraktiva inför sina hyresgäster eller anställda.