Hållbart mode i fokus när Circles väljer ny partner!

När det Sodexoägda conciergebolaget Circles väljer partners för sitt erbjudande inom conciergetjänster är det ofta med fokus på ord som; Hållbarhet, Kvalitet och Nytänkande. Nu inleder Circles ett nytt samarbete där även ett annat ord ingår, nämligen MODE!

Den nya samarbetspartnern Sabina and friends kan erbjuda ett hållbart mode till alla Circles medlemmar. Tjänsten möjliggör medlemmar att bära kläder från sina favoritdesigners, prova high fashion och samtidigt variera sin garderob i oändlighet till fördelaktiga priser. Sabina and friends fungerar som en medlemsklubb där man antingen abonnerar/hyr ett visst antal plagg varje månad alternativt hyr plagg för enstaka tillfällen. Företagen kommer även att göra kreativa och roliga företagsevents och lanseringar tillsammans med inslag som modevisning, ’rödamattan event’ samt personlig styling.

Grundtanken är att enkelt kunna variera sin garderob med kläder som är unika och har bra kvalitet samt erbjuda kläder som passar för alla tillfällen, t.ex. en dag på stan, jobbmötet, minglet eller festen. Priset blir en bråkdel av vad det skulle kosta att köpa plaggen och bidrar samtidigt till en bättre miljö.

’Det pratas mycket om miljön – och vi vet alla att vi måste ta vårt ansvar. Sodexo och Circles arbetar strategiskt med hållbarhet och kvalitet genom alla led och den här tjänsten är helt rätt både för oss som bolag och för våra miljö- och kvalitetsmedvetna medlemmar. Det här är en tjänst som vi gillar – att kunna använda kläder som är rätt för säsongen och samtidigt bidra till en bättre miljö säger Carola Kindberg Nilsson VD på Circles Sweden AB’

Textilindustrin är en av de största miljöbovarna. Men trots det är vi många som tycker det är roligt med kläder och gillar att förnya vår garderob hela tiden. Vi kan påverka miljön genom att dela på saker och kläder, istället för att äga allt själv.

’Circles är ett nytänkande modernt conciergebolag som erbjuder tidsbesparande tjänster och samtidigt arbetar aktivt med hållbarhet och miljö, just därför valde vi att kontakta Circles. Att få möjligheten att samarbeta med ett företag som vi vet står för hållbarhet och livskvalité var för oss viktigt parametrar i val av samarbetspartners, säger Unni Warner, en av delägarna till Sabina & friends’

Om Sabina & friends: Unni Warner och Åsa Nilsson driver tillsammans Sabina and friends. 2010 startade Sabina & friends sin verksamhet i lokaler på Grev Turegatan i Stockholm. Lokalen består av en stor walk-in-closet där personalen stylar och tipsar om passform, färg och mode.