CIRKUS CIRKÖR på två kontinenter samtidigt

CIRKUS CIRKÖR utvalda att presentera sig för producenter och arrangörer av scenkonst från hela världen.

Just nu pågår CINARS i Montréal med över 1000 deltagare från hela världen. Det är scenkonstens motsvarighet till filmfestivalen i Cannes – en internationell mötesplats och mässa för de bästa inom musik, dans, teater och multidisciplinära konstformer som t ex nycirkus.

CIRKUS CIRKÖR är en av 27 speciellt utvalda produktioner i det officiella programmet där den bästa scenkonsten på världsmarknaden presenteras. Fredag 19 nov spelar CIRKUS CIRKÖR´s artister showcase från föreställningen Inside Out som tidigare gjort succé i bl a London, Moskva och New York.

CINARS innebär också workshops där proffs inom scenkonsten möts och utbyter erfarenheter, en mässa där grupper, kompanier och institutioner från hela världen visar upp sig och ett inofficiellt program, off-CINARS, där ytterligare ca 100 föreställningar spelas på mer än 30 platser över hela Montréal.

CINARS (Conférence internationale des arts de la scène), 15-21 november 2010, Montréal/Canada.

CIRKUS CIRKÖR gästspelar i Frankrike, Tyskland och turnerar i Sverige.

Den franska publikens jubel mötte CIRKUS CIRKÖR´s artister när de framträdde med föreställningen Wear it like a crown för utsålda hus i Normandie 11-14 nov. På festivalen Les Boréales - Un festival en Nord - hyllades litteratur, nycirkus, teater, dans, musik och film från hela Skandinavien och Baltikum med utställningar, seminarier och föreställningar. CIRKUS CIRKÖR har deltagit i flera tidigare festivaler och välkomnas nu varmt tillbaka med sin nästa produktion.

När Tollwood Winterfestival i München presenterar sina highlights kommer CIRKUS CIRKÖR först tillsammans med nycirkuskompanier från Canada, Australien och Finland. Mellan 16-21 dec spelas Wear it like a crown på det centrala festivalområdet som också ger utrymme för forum, konserter och utställningar.

Wear it like a crown återvänder till Södra Teatern i Stockholm 27 dec – 24 feb och turnerar till Linköping, Norrköping, Motala, Örebro, Falun, Landskrona och Malmö i vår.