Cirkus Cirkörs nya cirkusföreställning kommer till Stockholm

Cirkus Cirkörs nya cirkusföreställning kommer till Stockholm

Limits spelas på Dansens Hus mellan 1:a december till 8:e januari. I föreställningen utforskas gränser, begränsningar och migration genom cirkusens olika discipliner.

Under 2015 tog Cirkus Cirkör och Tilde Björfors sig an temat Gränser i föreställningen Borders. Föreställningen som var ett samarbete med Malmö Stadsteater, gjorde publiksuccé med utsålda föreställningar på Hipp och sändes under januari på SVT som Veckans Föreställning och sågs då av närmare 157 000 tittare.

Med Limits tar Cirkör ett steg vidare i tematiken och balanserar en värld av flykt, migration och nya gränser mot artisternas personliga gränser i form av risk, och kroppens begränsningar. Limits har världspremiär i Västerås den 19:e mars 2016.

Turné i Sverige och Europa
Premiären i Västerås i mars blir startskottet för ett fulltecknat turnéår. Under 2016 kommer föreställningen bland annat att besöka svenska städer som Malmö, Göteborg, Falun och Umeå såväl som Europeiska städer som Helsingfors, Bergen, Graz, Düsseldorf och Caen. Nu är det även klart att en längre spelperiod kommer att ske i Stockholm på Dansens Hus. Från den 1:a december till 8:e januari 2017 möter Limits sin hemmapublik.

Guldvinnande cirkusartister

I rollistan till Limits märks duon Anton Graaf och Einar Kling-Odencrants, två av världens mest intressanta språngbrädeartister som belönats med guldmedaljer från cirkusfestivaler i både Moskva och Paris. Ensemblen inkluderar också kautschukartisten Manda Rydman som bland annat setts i Wear it like a crown samt parakrobaten/jonglören Peter Åberg och hans luftakrobatpartner Saara Ahola som båda nyligen medverkade i Borders. Musiken är komponerad av Samuel ”Looptok” Andersson som tidigare gjort musiken till Cirkus Cirkör-föreställningarna Knitted Piece, Knitting Peace och Borders.

Biljetter Limits på Dansens Hus
Försäljningen startar den 16:e februari och biljetter köps via Dansens Hus biljettkassa samt Ticnet.

Mer info och turnéschema:

Pressbilder:
www.pressbild.se/cirkus_c/