Freaks anfaller Fittja

Ryktet går att det snart landar freaks från Australien på Subörb färdiga att slå knut på sig själva i djurfällor, lyfta betongblock med munnen, dansa tätt med vinkelslipar, svälja 72 cm långa svärd och lyfta strykjärn med kedjor fastsatta med säkerhetsnålar i ansiktet. De ingår i gruppen The Happy Side Show och har världen i ett äckelblandat, kärleksfullt järngrepp. Modiga vågar gå och se deras definitivt barnförbjudna show som gästspelar på Subörb – Circus and Arts festival 8-17 augusti. De som är ännu modigare vågar delta i deras fakirkurs… The Happy Side Show består av Tigerlil – the princess of power tools. Underskön akrobat, lindanserska och dansare med förkärlek för vassa verktyg. Utför bl a en erotisk dans med en vinkelslip… Shep Huntly – trivs bäst med armen i en djurfälla. Fakir och akrobat som gjort sig ökänd genom att skrämma slag på folk i Covent Garden, Amsterdam, Edinburgh och Australien. The Space Cowboy – Världens bästa svärdslukare med ett medfött matsmältningsproblem som möjliggör att han kan stoppa ner ett svärd hela 72 centimeter ner i magen… Captain Frodo – har en deformerad och dubbelledad axel som möjliggör att han kan forma sin kropp i helt galna formationer. The Happy Side Show – de som smygnjutit av Jim Rose får här sitt lystmäte tillgodosett. En blandning av gammalt och nytt som tar med publiken på en resa där det omöjliga blir möjligt. Inget för den känslige men kärleken och värmen från scen gör att även det mest groteska trick blir till en njutning. Gruppen är baserad i Melbourne i Australien men har sedan några år tillbaka världen som sitt arbetsfält. Den som vill impa på grannen kan gå fakirkurs hos The Happy Side show. Det som krävs är rejält mod och hyfsade erfarenheter i fakir. Kursen är den 9 och 11 augusti. För vilda amatörer utan fakirförkunskaper finns möjlighet att gå kurs hos Cirkus Cirkörs egne lysrörsfakir, ballongman och favoritkyckling Jan Unestam den 12 och 13 augusti. Föreställningen The Happy Side Show spelas på Subörb – Circus and Arts Festival den 8/8 kl 20.00, 9/8 kl 22.00, 15/8 kl 22.00, 16/8 kl 22.00 i Mellantältet CIRKUS CIRKÖR PRESENTERAR: SUBÖRB – CIRCUS AND ARTS FESTIVAL PÅ FITTJA ÄNG 8-17 AUGUSTI För första gången på svensk mark. Den mest bisarra blandning du kan tänka dig. På en äng i förorten. Välkommen till 10 galna dagar och nätter. Eller ett kortare besök en eftermiddag. Som åskådare och deltagare får man uppleva något man inte gjort förut – från världens bästa nycirkus, jonglering och poetry slams till skateboard, street basket, film, musik och mat från hela världen. På olika scener, i olika kostymer. Let the show begin… Presskontakt: Cirkus Cirkör Susanne Reuszner 08-531 998 31, 070-218 46 51 susanne@cirkor.se Mer info på www.cirkor.se/suborb Biljetter: Biljett Direkt 077-170 70 70 www.ticnet.se Samarbetspartners: Botkyrka Kommun, Riksteatern samt Stiftelsen Framtidens Kultur. Workshops i samarbete med Folkuniversitet