Heja Dej! Foto: Christina Simpson

Heja Dej! en nycirkusshow på Sverigeturné

Heja Dej! är en magisk barn- och familjeshow med kittlande akrobatik, halsbrytande humor och balans på hög höjd. Turnén startar den 6 maj och besöker orter runt om i landet. Nycirkusshowen presenteras av Folkets Hus och Parker i samarbete med Cirkus Cirkör.

I Heja Dej! visar artisterna med sina cirkusakter hur de finner mod och glädje i att lyckas tillsammans. Showen ställer de viktiga frågorna: kan man peppa någon för mycket, hur mycket ska man lyssna på andra och hur viktigt är det att prova sig fram och hitta sin egen väg?

Publiken får möta cirkusartister som alltid är redo för nya bus och avancerade jongleringstrick; artister som älskar att vara upp och ner och som med hjälp av smidighet, styrka och mod utför cirkuskonster som får publiken att häpna.

”Jag hoppas många kommer och ser denna fina show. Det är extra roligt att en av våra barn- och familjeshower får ge sig ut på vägarna i år” - Anna Nerman, verksamhetsledare för den pedagogiska avdelningen på Cirkus Cirkör

Showen Heja dej! riktar sig till en publik från 4 år och uppåt.

MEDVERKANDE
Patrik Karlsson / Saska Särkilahti
Moa Karlsson
Sofia Larsson