Cisco visar fiberteknik för operatörer på FTTH Conference i Stockholm

Cisco är guldsponsor till FTTH konferensen som går av stapeln på Stockholmsmässan den 18-20 februari. Man kommer där att visa den senaste tekniken för operatörer att ansluta avancerade nätverkslösningar via fiber. Detta gör att operatörerna kan skapa mer avancerade och flexibla tjänster.

Fiberbaserade tekniker används i allt högre grad för att skapa höghastighetsanslutningar till hem, byggnader och industrier och även i den backbone-arkitektur som bygger den trådlösa tekniken i Sverige och Europa. Vid FTTH-konferensen i Stockholm kommer Cisco att visa flera tekniker för att skapa flexibla, stabila och enkla anslutningar med FTTx-produkter.

Liz Centoni, global chef för Service Provider Access Group kommer också att delta i en presentation och rundabordsdiskussion om hur operatörer av såväl mobila som kablade lösningar kan utveckla sina strategier för att möta det allt mer växande behovet av bandbredd. Bland annat kommer hon att använda insikter från den nyligen presenterade Cisco Visual Networking Index.

Om du är journalist finns möjlighet att intervjua någon av Ciscos talespersoner inom FTTH:

• Liz Centoni, global chef för Service Provider Access Group, Cisco
  • Dr Wolfgang Fischer, chefsarkitekt för Next Generation Access Solutions, Cisco

När: 18-20 februari, 2014

Var: FTTH Conference 2014, Booth G11, Stockholmsmässan, Älvsjö, Stockholm, Sweden

Paneldiskussion: 19 February 11:45-13.:00, FTTH Conference 2014, Room B vid Stockholmsmässan, Älvsjö, Stockholm, Sweden

Mediakontakter:

(bild från Wikipedia under Creative Commons-licens)

• fiber
  • ftth conference