Nästa generations internet med Padmasree Warrior

Nästa generation av internet kommer att ge både konsumenter och företag en starkare och mer månfacetterad upplevelse. Cisco driver den här utvecklingen framåt tillsammans med sina partner. Det finns fyra nyckelfaktorer som kommer att skilja dagens internet från framtidens internet. Det handlar om internet som en plattform för mediaupplevelser, samarbete, hållbarhet och delade resurser:

1, Internet måste byggas som en plattform som kan leverera medieupplevelser. Ett exempel är möjligheten att anpassa ett videoformat till den enhet som mottagaren använder.

2, Från meddelande till samarbete – det här innebär att plattformen för realtidssamarbete över gränser och brandväggar måste möjliggöras med inbyggd säkerhet. Sociala medienätverk måste bli mer robusta för att passa företagsvärlden.

3, Evolutionen från pris-prestanda till ett bredare fokus på hållbarhet. Pris-prestanda är fortfarande viktig, men för att komma vidare måste vi beakta kärnfrågan kring hållbarhet.

4, Utvecklingen mot en underliggande data-arkitektur som är distribuerad och högst virtualiserad gör det enkelt för organisationer att dela IT-resurser on demand.

Se Padmasree Warrior berättar om nästa generation av internet:

• Innovationer, uppfinningar

• nästa generation av internet
  • framtidens internet
  • padmasree warrior