Uppgradering av videomjukvara förenklar samarbete

Cisco presenterar nu en uppgradering av flera programvaror relaterat till videokonferenser. Det är både systemtekniska uppgraderingar för att effektivare utnyttja nätresurserna, men också uppgradering av klientprogramvara som gör att fler typer av videoklienter kan ansluta till exempelvis Telepresence videomöte.

Här är några av de största nyheterna:

• Mjukvara som analyserar vilken typ av nätverksresurser som krävs för att effektivt driva en video- eller samarbetssession baserat på hur många klienter som är anslutna. Analysen sker dynamiskt och anpassar automatiskt trafik och kvalitet för att ge så bra upplevelse som möjligt baserat på de resurser som finns tillgängliga.
  • Telepresence- och Webex-möten kan nu enkelt sammankopplas så att medarbetare på en vanlig PC kan ansluta till ett stort Telepresence-möte.
  • Medianet-programvaran (som ger IT-chefer möjlighet att analysera, kontrollera och optimera videotrafiken) ingår nu i såväl Telepresence- som Jabber-programvaran.
  • Cloud-leverantörer kan också erbjuda dessa fördelar från Cisco. Exempelvis kan en leverantör av samarbetstjänster via molnet erbjuda sina kunder en mycket säker uppkoppling med hög kvalitet, bara genom att ringa ett nummer och ange en speciell kod.

Mer information om dessa uppgraderingar finns i den engelska pressreleasen

För mer information lokalt, kontakta :

Niklas Golve, nigolve@cisco.com , +46 8 685 9066

• telepresence