Videokonferenser – en viktig del av IFS CSR-arbete

IFS är en projektorienterad organisation vars verksamhet är fördelad över mer än 50 länder världen över. På IFS Scandinavia arbetar utvecklare, konsulter och projektledare utspridda över sex nordiska kontor. Med en så stor geografisk spridning ställs höga krav på enkel, snabb och effektiv kommunikation, varför IFS tidigt har valt att använda videokonferenslösningar som en integrerad del av verksamheten.

Att videokonferenser är ett effektivt sätt att samarbeta, undvika förlorad arbetstid och knyta kunderna närmre sig, är inte de enda orsakerna till att IFS har valt att arbeta med videokonferenslösningar, även miljöaspekten är en central anledning. Att resa från Oslo till Linköping tar exempelvis en halv dag, vilket innebär en hög påfrestning för miljön. Slår man ut antalet resor över ett år så blir den totala miljöpåverkan hög. Videokonferenser är på så sätt en viktig del av IFS Scandinavias CSR-arbete — ett sätt att visa att företaget tar ansvar för sin verksamhets påverkan på samhället genom att inte resa i onödan.

• tandberg
  • ifs